Niet een, twee trouwpakken

Ed Brouwer

André Verduin kan 12 september op de ochtend van zijn trouwerij kiezen uit twee trouwpakken in de kast. Aan die luxe zit een verhaal vast.

Meneer Verduin had bij een Alkmaarse kledingzaak een trouwpak uitgezocht dat nog iets vermaakt moest worden. De aanstaande bruidegom betaalde vast 400 euro aan. Van ophalen kwam het door drukte niet meteen. Toen Verduin uiteindelijk zijn trouwkostuum wilde halen, zag hij tot zijn schrik dat er een andere ondernemer in het winkelpand zat. Die wist te vertellen dat de vorige winkelier met een grote huurschuld was vertrokken en vermoedelijk failliet is.

Contact leggen met de verdwenen winkelier lukte niet. Uit nood moest Verduin wel een ander trouwpak kopen. Nu dat in de kast hangt, vraagt hij of wij nog iets voor hem en mogelijk andere gedupeerden kunnen betekenen.

In zulke situaties is toegang tot het Handelsregister altijd een uitkomst.

We achterhalen de adresgegevens van de plotseling verdwenen ondernemer en sturen hem een brief, nadat hij thuis de telefoon niet opneemt. Verrassend belt hij prompt meneer Verduin om uitleg te geven. Meneer Verduin kan het trouwpak alsnog bij hem ophalen en hoeft er zelfs niks extra’s meer voor te betalen. Volgens de winkelier was meneer Verduin de enige klant die hij niet had kunnen bereiken vanwege het stoppen van zijn zaak vanwege een naderend faillissement. Meer gedupeerden zouden er beslist niet zijn. Dat hopen we dan maar. Kort later meldt Verduin dat het pak binnen is. Alvast gefeliciteerd!

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.