Subaru Legacy: prettig tegendraads

Tegendraads, dat is de Subaru Legacy beslist. Maar daardoor is hij niet minder prettig in de omgang, integendeel zelfs. De Legacy heeft twee bijzondere eigenschappen: vierwielaandrijving en een boxermotor.

Dat eerste zorgt voor meer grip wat vooral handig (en veilig!) bleek tijdens onze testweek waarin het flink vroor, sneeuwde en ijzelde. Waar veel andere auto’s moeite hadden vooruit te komen op glad wegdek, versnelde de Subaru alsof het hartje zomer was. Dan de boxermotor: zonder technisch te worden, houdt het kort gezegd in dat deze motor platter is dan een traditionele motor. Daardoor kan hij lager in de motorruimte worden opgehangen en dat zorgt voor een betere stabiliteit. Het zwaartepunt van de auto is immers lager. Ons testexemplaar reed inderdaad als op rails; rechtuit, maar ook in de bochten liet de best grote stationwagen zich niet van de wijs brengen. De Legacy Wagon waarin wij reden – er is ook een sedan – staat voor 44.995 euro in de prijslijst. Dat lijkt heel wat, maar bedenk wel dat een automaat, leren bekleding, een 10-voudig (!) elektrisch te verstellen bestuurdersstoel, navigatie met groot kleurenscherm, stoelverwarming, een audiosysteem en 4x4-aandrijving standaard zijn. Dat is wel heel veel luxe.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.