Wooncompagnie sluit kantoor in Schagen

John Hendriks, directeur Wooncompagnie© Wooncompagnie

Michiel Snik
Schagen

Woningcorporatie Wooncompagnie gaat het kantoor aan het Laanplein in Schagen sluiten en het hoofdkantoor in Hoorn uitbreiden. Ook de vestiging in Purmerend gaat dicht.

Tevens verdwijnen bij de verhuurder vijftien banen. Met de reorganisatie wil Wooncompagnie volgens directeur John Hendriks tegemoet komen aan de wensen van de huurders en woningzoekenden en tevens de huren laag te houden.

Volgens Hendriks willen huurders en woningzoekenden op ieder moment van de dag, ook in het weekend, snel geïnformeerd worden over alles wat met huren te maken heeft. Daarvoor bezoeken zij echter steeds minder de kantoren van de corporatie. ,,Onze klanten maken meer en meer gebruik van internet. Om aan die wens tegemoet te komen gaan we dat onderdeel sterk verbeteren.’’

De directeur benadrukt dat woningzoekenden en huurders die juist minder affiniteit met computers en internet door de sluiting van kantoren niet gedupeerd worden.

Oud concept

,,De mensen die er via internet niet uitkomen gaan we persoonlijk bezoeken. Maar we kunnen ze ook telefonisch vaak met raad en daad bijstaan. Daarnaast willen we terug naar een oud concept van een soort buurtwinkels waar mensen ons kunnen vinden. Dus niet in een eigen, duur kantoorgebouw, maar op bepaalde tijden in bijvoorbeeld de bibliotheek, wijkcentrum of gemeentehuis. Of als er meer vragen zijn over bepaalde onderwerpen houden we informatiebijeenkomsten. Op die manier zijn wij straks veel actiever in de kernen waar wij woningen hebben.’’

De bedoeling is dat het hoofdkantoor in Hoorn in januari sluit en dat het personeel dan wordt overgeplaatst naar de kantoren in Purmerend en Schagen. Vervolgens wordt het hoofdkantoor vergroot waarna het personeel voor de zomer terugkeert en de huidige vestigingen in Schagen en Purmerend dicht gaan. Dan start ook de nieuwe werkwijze.

Hendriks zegt dat de reorganisatie niet uit financiële nood is geboren. ,,We zijn een gezond bedrijf. De huurders worden hier beter van.’’

Meer nieuws uit NHD

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.