Actieplan Zuid-Kennemerland

© HSPublicity

Het Actieplan toerisme en recreatie Zuid-Kennemerland is klaar. Rode draad is dat de regio de etalage in moet. Het actieplan is opgesteld op verzoek van Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmerliede en Spaarnwoude, Heemstede en Zandvoort.

De vijf gemeenten in Zuid-Kennemerland (ZKL) hebben veel trekpleisters en liggen op een steenworp afstand van Amsterdam, de stad die jaarlijks miljoenen bezoekers uit binnen- en buitenland trekt. De bezoekers verspreiden zich in toenemende mate over de hele regio en de branche voelt dat er groei in de lucht hangt. Daarom worden in Haarlem en Zandvoort bijvoorbeeld de komende jaren enkele honderden hotelkamers bijgebouwd. Die moeten wel gevuld worden met gasten. De gemeenten wilden daarom weten wat ze kunnen doen om zich als regio sterker te profileren onder potentiële bezoekers.

Adviesbureau LaGroup stelde samen met de gemeenten, de provincie Noord-Holland, KvK Amsterdam en ondernemers het actieplan op. Het lijvige rapport bevat onder meer een opsomming van de trekpleisters, een sterkte- en zwakteanalyse en per gemeente aanbevelingen voor de toekomst. De ‘hardware’ van Zuid-Kennemerland zal veel lezers bekend in de oren klinken: strand, duinen, historisch en industrieel erfgoed, kunst & cultuur, agrarisch landschap, recreatiegebied Spaarnwoude en de oude binnenstad van Haarlem. Groen (natuur), blauw (water) en stad liggen daarbij vlakbij elkaar. Met de juiste ‘software’ gaat de hardware de etalage in.

BRON: Kamer van Koophandel Amsterdam.

Meer nieuws uit frontpage

Net binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.