Is het bij Isropa altijd hoogseizoen?

Dat tarieven in het hoogseizoen hoger zijn dan daarbuiten, dat weten we wel. Maar bij Isropa begint het hoogseizoen wel erg vroeg.

Marieke en Erik Keegstra zijn toe aan vakantie en boeken bij dé Midden-Oostenexpert Isropa een trip van een week naar Cyprus in de tweede week van maart. Bepaald geen hoogseizoen, dat blijkt ter plekke ook wel, want het is er nog erg stil. Toch brengt Isropa hen vijftig euro hoogseizoentoeslag in rekening. De familie Keegstra vindt dat maar raar en laten dat Isropa ook weten. Van internet weten ze dat op Cyprus het hoogseizoen pas half mei begint, dus hoe zit dat? Isropa beaamt vervolgens dat de tweede week van maart geen officiële vakantieperiode is, ,,maar wel een goedlopende datum voor onze vluchten. Vandaar dat de toeslag gerekend wordt." Daar moeten de Keegstra’s het mee doen. De logica van de toeslag ontgaat hen volkomen. Ze betalen, maar met tegenzin.Ik vraag Isropa ook waarom je als klant vijftig euro extra moet betalen omdat de vluchten zo goed lopen. Bovendien merk ik op dat de toeslag behoorlijk willekeurig en voor klanten oncontroleerbaar is. Zou het voor het Isropa niet 52 weken per jaar hoogseizoen zijn?Het bedrijf legt uit dat het de bewuste week carnaval was met een verhoogde vraag naar reizen. ,,Onze prijzen zijn een kwestie van vraag en aanbod." De familie Keegstra was na haar protest nog wel aangeboden om een andere datum zonder toeslag te kiezen. En verder: ,,Wij zijn het met u eens dat de benaming hoogseizoentoeslag wat ongelukkig is gekozen en niet altijd verhelderend werkt. Wellicht kunnen wij beter een totaalprijs zonder specificatie tonen, maar wel met de vermelding dat deze prijs inclusief een vakantietoeslag is. Wij zullen nagaan of dit aangepast kan worden in onze systemen."

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.