Abonnement Tina alsnog kwartaal

Ton Leek uit Spanbroek heeft zijn dochter in augustus 2010 een halfjaarabonnement op Tina gegeven. Hij kreeg onlangs een giro in de bus van 109,20 euro voor een jaarabonnement. Leek vraagt zich af of hij daar aan vast zit? Bij klantenservice van uitgever Sanoma meldt een vriendelijke juffrouw dat Sanoma hem niet zal houden aan dat jaarabonnement. ,,Laat meneer maar bellen’’, zegt de callcentermedewerkster. ,,Dan kan hij over drie maanden opzeggen.’’

Van klantenmanager Danny Hooijberg horen we later dat bij de registratie van deze aanbieding iets niet goed is gegaan. ,,Bij het verlengen van een abonnement doen wij dat nooit langer dan de oorspronkelijke termijn’’, licht hij toe. ,,Abonnementen van andere abonnees hebben wij inmiddels hersteld.’’ Leek kan dus met de termijn van een half jaar volstaan. Omdat Sanoma achteraf vindt dat de communicatie beter had kunnen zijn, is met onze abonnee afgesproken dat de verlenging wordt beperkt tot drie maanden.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.