Campagne wilsverklaringen

Op 15 september is de landelijke campagne ‘Waardig sterven, dat is toch doodnormaal!’ gestart. De campagne is een initiatief van de NVVE, de Nederlandse Vereniging voor het Vrijwillig Levenseinde. Op alle dertien regionale televisie- en radiozenders zijn tot eind november commercials te zien. Daarin vertellen mensen van verschillende leeftijden waarom zij een wilsverklaring hebben. Onder meer euthanasieverzoek, behandelverbod en de niet-reanimerenpenning komen aan bod.

Volgens de NVVE heeft slechts 5 procent van de Nederlanders hun wensen met betrekking tot hun levenseinde op papier gezet. Met de campagne wil de vereniging mensen laten nadenken over hun wensen wat betreft hun levenseinde. Wat er bijvoorbeeld moet gebeuren als iemand zich niet meer kan uiten. Door de wensen op papier te zetten zijn misverstanden en/of problemen aan het einde van het leven te voorkomen.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.