Lezers tevreden over interactieve televisie

Haarlem

Interactieve televisie heeft niet alleen invloed op wat we kijken, maar ook hoe. Deelnemers aan de test die werd opgezet door de ombudsredactie van deze krant merken dat ze gerichter programma's zoeken en minder zomaar wat rondzappen.

De kabelaars Ziggo, UPC en Tele2 hebben het mogelijk gemaakt dat een groep lezers van deze krant de afgelopen zomermaanden gratis interactieve televisie kon uitproberen.

Allemaal reageren ze na afloop van de proefperiode opgetogen over de mogelijkheden om zelf speelfilms, gemiste programma's en bijvoorbeeld afleveringen van oude series en documentaires via de afstandsbediening op te vragen.

,,Ik ben tevreden, interactieve televisie heeft absolute meerwaarde en het binnenhalen van films via video on demand is volgens mij best een gat in de markt'', reageerde lezer Ruud Bennis. Over het bedieningsgemak van het uitkiezen van programma's en films was vrijwel iedereen zeer tevreden. Toch was er ook kritiek. Het aanbod en de beeldkwaliteit van uitzending gemist viel tegen en verschillende lezers vonden het aanbod aan ooit uitgezonden programma's, series en (400) films toch niet breed genoeg. Ze missen de betere films, vragen om meer kinderfilms en écht oude televisieseries als 'Swiebertje', 'Kapitein Zeppos' en 'The Onedin Line'. Maar over het algemeen vindt men interactieve televisie een aanrader.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.