Ook de ING-bank is maar een organisatie

HBC juicht: de boekhouding is weer op orde. Archieffoto

Soms hoor je wel eens dat een bank een moderne organisatie is met een perfecte administratie. Anneke Assendelft, penningmeester van voetbalvereniging HBC in Heemstede, heeft bij ING een heel andere ervaring.

Voor het seizoen 2009-2010 begint ze met haar nieuwe vrijwilligersbaan. Na veel bellen, formulieren invullen en een hoop ergernis staat ze eindelijk als penningmeester geboekstaafd bij ING, komen de afschriften bij haar eigen adres en krijgt ze het felbegeerde bankpasje. In april van dit jaar probeert een medebestuurslid tot drie keer toe onder het oude wachtwoord in te loggen. Dat lukt niet. Het wachtwoord is immers gewijzigd. Het bittere gevolg van drie keer fout inloggen: er moet een nieuwe inlogcode en wachtwoord worden aangevraagd. Op 14 april krijgt Assendelft te horen dat het drie werkdagen duurt. Dinsdag 19 april is er nog niets binnen en wanneer ze belt, hoort ze dat het drie tot vijf dagen duurt. Het pakket, zo verneemt ze, is verstuurd naar het sportpark aan de Cruquiusweg, waar meerdere bedrijven en instellingen gevestigd zijn. Ze vraagt de post naar haar privé-adres te sturen, maar dat blijkt niet mogelijk. ING stuurt post altijd naar het adres van inschrijving bij de Kamer van Koophandel. ’Waarom?’, vraagt Assendelft, die thuis toch ook afschriften ontvangt. Antwoord: ’Dit is ons beleid’. De betreffende bankmedewerker kan wel een nieuwe aanvraag doen, maar die zou ook weer naar het sportpark worden gestuurd. Dus belt Assendelft de drie mensen van andere instellingen, die op het sportpark verantwoordelijk zijn voor de post. Helaas, speculaas, niemand heeft een ING-enveloppe ontvangen. Op 28 april is er nog steeds niets binnen en al die tijd ligt de financiële administratie van HBC stil. Hoe kan Anneke Assendelft de administratie van haar voetbalclub bijhouden? Lees de ombudspagina in deze krant van maandag 6 juni

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.