Kijkje bij Apple

© HSPublicity

Als het kantoor van Apple de chocoladefabriek van Willy Wonka zou zijn, dan is het boek van Adam Lashinsky – ‘Apple, blauwdruk van het succesvolste en geheimzinnigste bedrijf ter wereld’ – het gouden ticket om een kijkje te nemen in het geheimzinnige computerbedrijf. Het boek onthult de geheime systemen, tactieken en leiderschapsstrategieën die ervoor hebben gezorgd dat Steve Jobs en zijn bedrijf het ene na het andere succes behaalden en een cultstatus rond elke product wisten te creëren.

Dit boek biedt nieuwe informatie over hoe Apple voortdurend innoveert, deals sluit met leveranciers en hoe de transitie in het 'post-Jobs-tijdperk' plaatsvindt. Lashinsky introduceert begrippen als 'DRI' – Directly Responsible Individual: Apples methode om aan elke taak een direct verantwoordelijke medewerker toe te wijzen – en geeft een inkijkje in de mysterieuze 'Top 100-bijeenkomsten' – een jaarlijks ritueel waarvoor de honderd meest veelbelovende managers worden uitgenodigd voor een uiterst geheim meerdaags event met de CEO.

‘Apple, blauwdruk van het succesvolste en geheimzinnigste bedrijf ter wereld’, geschreven door Adam Lashinsky, is een uitgave van Uitgeverij Spectrum en kost 19,99 euro (ISBN: 978-90-00309-00-9).

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.