Even geen eters voor restaurant Shanthy

Hilversum

Lange tijd ging KPN in de fout met overstappen op internetplusbellen. Nu zijn overstappers naar glasvezel de klos, zoals restaurant Shanthy dat van de buitenwereld wordt afgesloten.

Eigenaar Radja Veluponnar is in alle staten. De Hilversummer laat zich verleiden om zakelijk en privé over te stappen op glasvezel van KPN. Op donderdag 4 november is het zo ver, maar als de monteur weg is, zijn de verbindingen ook weg. Geen telefoon, geen pinmogelijkheid, geen internet. Shanthy moet het voor een belangrijk deel hebben van telefonische reserveringen, maar het blijft vanaf dan dagenlang oorverdovend stil. Dat het Veluponnar handen vol geld scheelt, moge duidelijk zijn. Op 10 november komt hij naar de krant voor hulp. Direct dring ik er bij KPN op aan de ondernemer snel uit de brand te helpen. Dat heeft effect. Al een paar uur later belt meneer Veluponnar opgetogen dat hij zakelijk weer bereikbaar is. Niet met glasvezel, dat niet, KPN heeft als noodgreep zijn oude isdn-verbinding in ere hersteld en thuis werkt het ook nog niet. Zijn advocaat studeert op een gepeperde schadeclaim. Overstappen blijft tricky.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.