Lang wachten op geld Budgethouse

bezoeker845 bezoeker845

Herman Pauw is helemaal klaar met de webshop Budgethouse.nl. Hij bestelt er eind vorig jaar een kookplaat van Beko en betaalt vooruit. Maar hoewel de kookplaat nog steeds op internet aangeboden wordt, laat de levering op zich wachten.

Pauw wil dat niet langer en annuleert de bestelling. Hij verwacht zijn 140 euro spoedig terug te krijgen. Maar dan komt hij bedrogen uit. Hoe vaak hij ook belt: de terugbetaling moet goedgekeurd worden door Maurice van Dijk, eigenaar van het overkoepelende bedrijf Interadius.nl, waar elf webshops onder vallen.

Omdat het Pauw maar niet lukt om zijn geld terug te krijgen, proberen wij het. Op donderdag 24 januari versturen wij een e-mail naar Van Dijk met daarin het verzoek om het geld terug te betalen. De mail blijft onbeantwoord. Weken later bellen we met Budgethouse en na een pauzemuziekje van een paar minuten valt de lijn zomaar stil. Geen contact meer. We besluiten eens op internet te gaan googlen op de naam Budgethouse. Wat we dan aantreffen stemt niet gerust. Op de site van www.kieskeurig.nl krijgt Budgethouse het rapportcijfer 3,8. De meeste klachten gaan over beloofde levertijden van enkele dagen, terwijl het in werkelijkheid veel langer duurt. Verder veel klachten over het niet terugbetalen van geld van geannuleerde bestellingen. Ook bij www.beslist.nl is het oordeel van 67 reviews matig. De klanten die bij Budgethouse bestelden klagen over dezelfde zaken als bij Kieskeurig.

Op de site van Stichting Webshop Keurmerk staat een waarschuwing. Budgethouse is 5 oktober 2012 geroyeerd als klant omdat communicatie met het bedrijf niet mogelijk is. Er wordt sterk afgeraden om hier te bestellen

We proberen een laatste middel en sturen de concepttekst van dit artikel naar Budgethouse en Interadius. Binnen anderhalf uur gaat de telefoon: Maurice van Dijk. Dat het geld van de heer Pauw niet teruggestort is, komt omdat de order niet in de systemen gevonden kon worden. ,,Maar het geld is nu onderweg. Dit is duidelijk niet goed gegaan.” De kritiek op internet over de slechte leveringen kan kloppen, zegt Van Dijk. ,,We hebben problemen gehad met leveranciers, maar die zijn nu opgelost.” Dat het Keurmerk het bedrijf geroyeerd heeft, zegt hem niet zoveel. Het zou volgens hem toch niet zoveel waarde voor de consument hebben.

De heer Pauw meldt een dag later dat het geld inderdaad op zijn rekening staan. ,,Een lijdensweg is beëindigd.’’

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.