Het lijkt bij Isropa wel altijd hoogseizoen

Dat tarieven in het hoogseizoen hoger zijn dan daarbuiten, dat weten we. Bij Isropa begint het hoogseizoen wel erg vroeg.

Marieke en Erik Keegstra zijn toe aan vakantie en boeken bij dé Midden-Oostenexpert Isropa een trip van een week naar Cyprus in de tweede week van maart. Bepaald geen hoogseizoen, dat blijkt ter plekke, want het is er nog erg stil. Toch brengt Isropa hen vijftig euro hoogseizoentoeslag in rekening. De familie Keegstra vindt dat maar raar en laat dat Isropa ook weten. Van internet weten ze dat op Cyprus het hoogseizoen pas half mei begint, dus hoe zit dat? Isropa beaamt vervolgens dat de tweede week van maart geen officiële vakantieperiode is, ,,maar wel een goedlopende datum voor onze vluchten. Vandaar dat de toeslag gerekend wordt.’’ Daar moeten de Keegstra’s het mee doen. De logica van de toeslag ontgaat hen volkomen. Ze betalen, maar met tegenzin.Ik vraag Isropa ook waarom je als klant vijftig euro extra moet betalen, omdat de vluchten zo goed lopen. Bovendien merk ik op dat de toeslag behoorlijk willekeurig en voor klanten oncontroleerbaar is. Zou het voor het Isropa niet 52 weken per jaar hoogseizoen zijn?

De toelichting van Isropa staat op de ombudspagina van 11 april in deze krant.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.