Dekamarkt beleeft topomzet dankzij Max Verstappen en Race Blocks

De race blocks van de Dekamarkt zorgt voor recordomzetten.
© foto aangeleverd
Velsen-Noord

Het succes van Max Verstappen is niet alleen leuk voor de racer zelf. Ook het levensmiddelenconcern Dekamarkt vaart er wel bij.

Geïnspireerd op het Formule 1-seizoen had de supermarktketen - met het hoofdkantoor in Velsen-Noord - vorig jaar de spaaractie Race Blocks. Spaarders konden met de onderdeeltjes een nieuw racecircuit bouwen. Bij een bepaald bedrag aan boodschappen ontving de klant een item. De campagne won een prestigieuze prijs, de zogeheten de PromZ Premium Campagne, waarbij de jury de originaliteit en het lef van de Dekamarkt roemde om deze campagne in coronatijd door te zetten. Volgens Marco Maatman, verantwoordelijk voor merk en formule, boekte het concern ten tijde van de campagne de hoogste marktaandelen van de afgelopen jaren.

,,We zetten periodiek dit soort onderscheidende campagnes in om het Dekamarktmerk en de formule te versterken en meer smoel en profiel te geven.” De nieuwe campagne bestaat onder meer uit racewagens, een takelwagen, bandenwarmers tot een pitbord. Inmiddels bestaat er ook een facebookruilpagina waar dubbele spaaritems onderling geruild kunnen worden.

Meer nieuws uit IJmond

Meest gelezen