Premium

Ondernemers staan in de rij voor de Breestraat in Beverwijk. Detailhandelsbeleid waar veel kritiek op was, blijkt nu goed te werken

Oud en nieuw aan weerszijden van de Nieuwstraat. Rechts het recent gereed gekomen Breestaete. Aan de linkerkant van de steeg zal een soortgelijk complex komen te staan.
© Foto Heleen Vink
Beverwijk

De leegstand van winkels in de Beverwijkse Breestraat is lager dan ooit. En daar moeten we trots op zijn, vindt matchmaker Hans Visser. ,,Het detailhandelsbeleid 2018-2022 waarop zoveel kritiek is geweest, blijkt te werken.’’

Een ook qua aanloop is er iets opmerkelijks gaande. Steeds vaker weten ook Heemskerkers en IJmuidenaren de Beverwijkse binnenstad te vinden; het merk Lekker, Eigenwijs en Verrassend (LEV), dat eind 2018 werd geïntroduceerd, begint zijn vruchten af te werpen. ,,Dat Beverwijk Centrum de NRW Marketing Award heeft gewonnen zegt wel wat. De andere genomineerden waren Tilburg, Enschede en Roosendaal. Dat zijn echt niet de eerste de besten’’, aldus Visser.

Meer nieuws uit IJmond

Meest gelezen