Premium

’Wat Sonja kon, kunnen wij ook. Maar dan beter’. Monique Ravenstijn zet haar Jumbo-supermarkten in om mensen gezonder te leren eten en leven

Monique Ravenstijn (links) en Nathalie Schaafsma in Jumbo Monique in Heerhugowaard bij de nieuwe stelling met folders en ingrediënten voor gezonde recepten.
© Foto JJFoto.nl/Jan Jong
Heerhugowaard

Iedereen weet dat je beter een wortel kunt pakken dan een chocolaatje, maar toch gaan de meesten steeds weer voor dat chocolaatje. Onder invloed van opvoeding, reclame en influencers laten we ons allemaal richting de suikers dirigeren, zelfs al weten we dat die niet goed voor ons zijn. En dat wil supermarkteigenaar Monique Ravenstijn van Jumbo Monique in Heerhugowaard en Zwaagdijk-Oost gaan veranderen onder de noemer ’Weet wat je eet’. In de supermarkt? Ja, juist in de supermarkt.

De vaste klanten van Jumbo Monique zijn het wel van haar gewend; Monique Ravenstijn is niet bepaald de doorsnee supermarktbaas. Er staat niet voor niks de toevoeging ’Monique’ op het Jumbobord boven de ingang; deze Jumbo is voor tachtig procent Jumbo en voor twintig procent Monique, zoals ze het zelf beschrijft.

Meer nieuws uit Alkmaar

Meest gelezen