Premium

Tom Scherder bestelt bij Tennis-Point.nl, tennisshop voor avonturiers

© Illustratie Pixabay/EduArt

Tom Scherder uit Baarn die wat tennisspullen nodig heeft gaat af op de vele reclame op Eurosport en de gelikte website van Tennis-Point.nl. Maar o je, als hij besteld en 103 euro betaald heeft, blijft het doodstil aan de andere kant van het net.

Keer op keer probeert hij klantenservice te bellen, waar hij telkens hetzelfde Engelse bandje hoort dat zegt dat hij tijdens kantooruren moet bellen, wat hij nota bene doet. Ook op zijn mails geen antwoord. Wel loopt zijn mailbox vol aanbiedingen. Wanneer Scherder op onderzoek uitgaat, leest hij veel klachten en vreest hij te zijn opgelicht. ,,Ik ben bang dat ik naar mijn bestelling kan fluiten. Normaal gesproken ben ik een hele bewuste en alerte klant, die alles van tevoren controleert. Dit is de eerste keer dat ik het schip inga of dreig te gaan.” De reviews van Tennis-Point op Trustpilot zijn inderdaad verontrustend. Je moet wel van een avontuurtje houden om daar iets te kopen. Maar toch... Wanneer wij contact weten te leggen krijgt Scherder van de weeromstuit de bestelde blikken met ballen, een racket en wat gripjes. ,,Voor een nette prijs, maar ik zal er niet meer snel wat kopen. Dan ga ik liever naar een goede sportzaak bij mij in de buurt.” Volgens Tennis-Point was er een technisch probleem geweest. Hun excuses.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.