Tientje compensatie voor geannuleerde terugvlucht uit Spanje

De terugvlucht van Marc van der Velde van het Spaanse Valencia naar Amsterdam wordt mei 2019 door vliegmaatschappij Vueling geannuleerd. Pas drie dagen later zou de volgende vlucht zijn.

Van der Velde kan zo lang niet wachten. Gelukkig slaagt hij erin bij Transavia een terugvlucht voor de volgende dag boeken. Hij blij, totdat Vueling meldt dat ze diezelfde dag toch naar Amsterdam vliegen.

Binnen een half uur na de boeking probeert Van der Velde van z’n Transaviaticket af te komen. Telefonisch wordt beloofd dat het geen probleem is - het moet volgens Van der Velde op tape staan. Maar pech, Transavia wil de vlucht niet helemaal kosteloos annuleren. Wat heet... Van de 364,39 euro die het ticket kostte krijgt hij uit coulance de belasting op het ticket terug. Hoeveel dat is? 19,96 euro maar daar gaat dan nog wel een tientje administratiekosten vanaf. Transavia raadt hem aan de rest bij Vueling te claimen.

Marc van der Velde is witheet over zo weinig onbegrip. Maar het verandert niet. Ook ons lukt sympathie kweken bij Transavia dit keer niet met als argument dat hij de vlucht zelf geannuleerd heeft. Maar heel wonderlijk: een week later meldt Van der Velde opeens dat Transavia hem toch een voucher van 200 euro heeft gestuurd. ,,Niet alles, maar ik had de hoop al opgegeven.”

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.