*

Noordhollands Dagblad - Volksuniversiteit stopt
 

Volksuniversiteit stopt

Volksuniversiteit stopt. Foto: Bart Boele

CASTRICUM - De Volksuniversiteit in Castricum stopt er na 26 jaar mee. Er worden geen nieuwe cursussen meer aangeboden. De reden is dat er aantal deelnemers zodanig is teruggelopen dat een gezonde bedrijfsvoering niet meer mogelijk is.

Door Redacteur Kennemerland - 24-4-2012, 15:06 (Update 24-4-2012, 15:06)

De volksuniversiteit bood per jaar zo’n dertig à veertig cursussen aan. Eenderde haalde de norm niet. ,,Bij tien deelnemers is het werkbaar en kan het bedrijfsmatig. Ons streven was om het bij acht door te laten gaan. Vorig jaar hebben we nog ons 25-jarig bestaan gevierd met lood in de schoenen. Want we zijn al drie jaar bezig hier uit te komen en dat is uiteindelijk niet gelukt'', aldus voorzitter Piet Geerke.

Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding



Stelling

Scheiding van geloof en onderwijs

Twee zwarte basisscholen in Amsterdam-Zuid hielden vrijdag een actie om meer blanke gezichtjes in hun klassen te krijgen. Hun leerlingen liepen rond in witte shirts met de tekst ’Is dit wit genoeg voor u?’ De campagne riep heftige discussies op. Zo’n actie zou niet nodig zijn als je een knip maakt tussen onderwijs en geloof. Het wordt tijd dat scholen uitsluitend voorzien in onderwijs. Geen christelijke of islamitische scholen meer. Wanneer in ons land uitsluitend openbare scholen zijn te vinden, ontstaat er vanzelf een betere verdeling.

Stelling
Het antwoord van...
Oogcentrum Noordholland
Danny Gans
Oogarts
18-05-2015 00:00 Vraag & antwoord

Plotseling verminderd zicht kan vele oorzaken hebben. Een specifieke vorm is de zogeheten Amaurosis fugax. Een van de oorzaken van deze aandoening is de aanwezigheid van kleine propjes van bloedplaatjes, cholesterol of kalk in de vaatjes van het netvlies. Dit kan - zonder behandeling - zelfs tot een herseninfarct leiden. Het advies van oogarts Danny Gans luidt dan ook: ga spoedig naar de huisarts bij plotseling en tijdelijke vermindering van het gezichtsvermogen. Hij beantwoordt drie vragen van lezers over dit onderwerp.

Lees verder!