Martin Menger In 60 seconden
Door Martin Menger 11 januari 2017 17:40 , Laatste update : 11 januari 2017 17:50

Computer zegt ’nee’

Aangezien wij echte Noord-Hollanders zijn - zuinigheid en vlijt bouwt bungalows enz.- wordt ook een tweedaags uitje zorgvuldig gepland. Dat wil zeggen: we gaan voor de laagste prijs.

Vandaar dat achter de computer langdurig wordt gezocht naar de aanbieding voor het Kurhaus, waar de Rolling Stones ooit hebben gespeeld. Met een paar muisklikken op een website zijn we onder de pannen.

Helaas, zo ver mocht het niet komen, want de griep doet niet aan planning. Dus moet kamer met zeezicht worden geannuleerd.

Dat gebeurt met de klantenservice, een automaat waarmee op elke manier wordt voorkomen dat je een mens aan de lijn krijgt. Boekingsnummers invoeren, keuzemenu’s, nog eens een nummer intoetsen: de boeking wordt door de metalen mevrouw van de automaat niet herkend. De computer zegt ‘nee’ en verwijst naar de website, naar de knop ‘annuleren’.

Nou, die is nergens te vinden. We hebben na een halve dag hannessen nog twee uur voordat het annuleren niet meer mag. Dus: gebeld, alsof ik een nieuwe boeking wil. Want dan heb je wel iemand aan de lijn.

Zes keer doorverbonden, muziekje en tot slot iemand die meekijkt en heel verbaasd ontdekt dat annuleren dus niet kan. Diezelfde avond een mailtje van de boekingswebsite. Of ik een vragenlijst wil invullen over de service.

Dat wil ik. Dolgraag zelfs.

Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding
Zoek een serieuze relatie in jouw omgeving









Zorgvraag van de week
Rob Wouters
Oogarts
Oogcentrum Noordholland
Thema van de week: tranende ogen
Lees verder