sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 12 maart 2010

Hoeveel hondjes mogen er sterven?

  • Gepubliceerd op 07 mei 2007, 21:26
  • Laatst bijgewerkt op 08 mei 2007, 09:12
alkmaar - 

Sterven er bij hondenhandelaar John Entius uit Medemblik meer of minder honden dan normaal is? Over die vraag vlogen de advocaten van de Dierenbescherming en de eigenaar van Faunaland Entius elkaar maandag in de haren bij het kort geding voor de Alkmaarse rechtbank.

 De Dierenbescherming probeert via rechter de hondenhandelaar te laten stoppen met de handel in hondjes. De hondenhandelaar, die al eerder in opspraak raakte in deze krant en later ook in consumentenprogramma Kassa, zou teveel zieke hondjes verkopen die vaak overlijden aan de besmettelijke ziekte parvo.

Na een oproep kwamen bij de Dierenbescherming honderd meldingen binnen van gedupeerden. ,,We hebben het niet over een handelaar die wat sjoemelt met rassen of af en toe een ziek hondje verkoopt. Bij Entius is dit lopende band werk'', zei advocate K. Salomons namens de Dierenbescherming. De handelaar zou zelfs met de handel zijn doorgegaan nadat bij verkochte hondjes de besmettelijke ziekte parvo was geconstateerd.

Volgens de Dierenbescherming is op basis van de meldingen in 2006 bijna vijf procent van de verkochte hondjes (666) overleden. ,,Maar dat aantal ligt vermoedelijk hoger.'' Advocate P. Hoyng van Entius, die tegenwoordig via internetsite handelt onder de naam Puppywereld, haalde een sterftepercentage aan van zo'n twee procent. Ze laakte de Dierenbescherming dat het aantal sterfgevallen niet was afgezet tegen het totaal aantal verkochte honden. Uitgesmeerd over de jaren zou maar een klein deel van de hondjes overlijden.

Inloggen
Reacties
  • Hangt af van de kopers. Zonder helers geen stelers.

    Geplaatst door Jolanda Visser op 22:42 07-mei-2007
  • precies! deze man kan bestaan bij de gratie van de afnemers....

    Geplaatst door Zanabozi op 22:45 07-mei-2007
  • Jammer dat andere zogenaamde 'dierenhandelaren' met dezelfde praktijken, door de mazen van de wet glippen. Deze rotzak is toevallig de zondebok.

    Geplaatst door B.Ben op 22:52 07-mei-2007
  • je moet met iemand beginnen, misschien schrikt het anderen af als je deze handelaar eens stevig aanpakt!

    Geplaatst door Zanabozi op 22:58 07-mei-2007
  • Een mens zou zich eerst eens af moeten vragen, Wil ik een dier, wat voor een dier, en wat is dat dier dan, behalve een levend wezen, hoe moet ik er mee omgaan en wat doe ik er mee. Als je uitijndelijk ja beslist, ben je wijs genoeg te weten dat je, na je dus te hebben geïnformeerd, bij een betrouwbaar adres het dier aanschaft. Dat is in mijn optiek een fokker daarna eventueel een "dierenwinkel" Scheelt een hoop gedonder voor mens en dier.

    Geplaatst door A3aan v d B op 00:39 08-mei-2007
  • De hondjes die, onder andere, door deze man worden verkocht komen met kofferbakladingen tegelijk over de grens vanuit voormalig Oost-Duitsland en Polen waar ze worden gefokt door 'broodfokkers'. Hoe er bij velen van diwe broodfokkers over dierenwelzijn en juiste huisvesting voor de teefjes en hun pups wordt gedacht mag algemeen bekend worden verondersteld...

    Geplaatst door J. Bakker Den Helder op 06:45 08-mei-2007
  • heb je bewijs hiervan j.bakker ? foto materiaal of zo ?

    Geplaatst door Pinkpower.nl op 08:38 08-mei-2007
  • @Pinkpower.nl: Er zijn verschillende tv uitzendingen over geweest. Undercover journalisten hebben toen stiekem gefilmd. Het is ten hemel schreiend hoe de dieren daar leven. Varkenskotten in Nederland zijn daar nog paleizen bij, om over hun verzorging maar niet te spreken.

    Geplaatst door Yvonne op 08:47 08-mei-2007
  • Pinkpower.nl op 08-05 08:38; Nee geachte Pinkpower dat bezit ik zelf niet...maar het is diverse, zo niet tientallen, keren (en dit al edurende meerdere jaren) 'het nieuws' geweest in en op de verschillende Media. Maar u speelt graag voor struisvogel lijkt mij, gezien uw opmerkende vraag in mijn richting. Ongetwijfeld bent u er zeker van dat al dat getoonde beeldmateriaal in/op de media in scene is gezet en dat alle 'broodfokkers' vooral begaan zijn met het welzijn van de dieren. Mocht ik mij totaal vergissen in mijn conclusies met betrekking tot uw ideeën in deze kwestie dan rijst mij de vraag waarom u überhaupt op deze wijze reageerde....

    Geplaatst door J. Bakker Den Helder op 08:49 08-mei-2007
  • Ik heug me de uitzending van KASSA nog goed. Wat een zielige beestjes waren dat!! En zo zielig voor de kinderen in de gezinnen die bij deze minkukel een hondje kochten. Ze hadden er maar zo kort plezier van. Gelijk bij binnenkomst raakten de dieren ziek, en overleden op één na allemaal!! Alle hondjes uit 1 nest, rara hoe kan dat ? Ze moeten deze wantoestanden goed aanpakken, dan ga je de slechte leveranciers het in ieder geval een stuk moeilijker maken.

    Geplaatst door Lady J. op 09:00 08-mei-2007
  • stoppen met huisdieren en het probleem is opgelost. ook het probleem van honde poep op straat en het probleem van katten pies in je tuin.

    Geplaatst door jandan op 09:25 08-mei-2007
  • Huisdierenbrengen nu eenmaal een boel gezelligheid en geluk in gezinnen @jandan!! En als jij er niet van houdt, dan neem jij gewoon geen huisdieren. Makkelijk toch!

    Geplaatst door Lady J. op 09:29 08-mei-2007
  • @ jandan, dat is wel erg kort door de bocht. Wij hebben hier pup rond lopen van drie en half maand oud, heerlijk om weer zo iets zien te dartelen en opvoeden. En nee zij komt niet uit medemblik vandaan, maar puur uit gelegenheidsnestje. Hoop dat ze de rechtzaak winnen, als ze er eentje winnen, kunnen ze ze de rest ook mee aanpakken.Tevens zou ik ook heel graag willen dat de prijzen van de echte fokkers van honden met stamboom, drastich dalen, zodat een hond met stamboom niet alleen voor de rijkere mensen is weggelegt. Daar door kan de broodfokker ook dor blijven bestaan. Zag laatst een cavalier king charles pup met stamboom ( Pim fortuyn hondje zeg maar) voor 750 euro staan, een deense dog met stamboom 1500 euro. Vind dat belachelijke hoge prijzen voor honden met papiertje. Hoop dat dierenbescherming rechtzaak wint, en dat hierdoor meer broodfokkers kunnen worden aangepakt. Op opgelicht.net lees je hele trieste verhalen er mee.

    Geplaatst door @pestaartje op 09:35 08-mei-2007
  • J.Bakker op 08-05-6:48'U heeft volkomen gelijk, de honden worden idd gefokt in polen en andere oostbloklanden, kijk maar eens op speurder daar worden ook hondjes genoeg aangeboden. Met certificaat en al, eenmaal zo hondje aangeschaft, blijkt het beestje meer dood dan levend te zijn, erger nog vaak hebben ze een ziekte onder de leden wat je handen met geld gaat kosten, bij de dierenarts.!

    Geplaatst door silvana op 09:37 08-mei-2007
  • Yvonne, stiekem gefilmde beelden zijn niet rechtsgeldig en worden zelfs als illegaal verkregen bewijsstukken gezien door de rechters. Het probleem ligt toch echt bij de kopers van de puppy's. Die man doet alleen wat de kopers willen. voor zo weinig mogelijk een puppy, niets meer en minder.

    Geplaatst door Pinkpower.nl op 09:54 08-mei-2007
  • De kopers zijn fout,die willen een rashondje voor een scheet en drie knikkers! Als je een pouppie wil kopen verdiep je in het ras en win informatie in bij de rashonden vereniging van betreffende hond!Die hebben lijsten met echte serieuze fokkers! Voor een ras hond betaal je snel tussen de 400 en 1000 euro afhankelijk van het ras! Bij zo,n hondenhandelaar krijg je een gelijkend hondje b.v.b Jack Russel voor 100 eurries zonder stamboom! Mensen zijn impulsief ach zo,n lief puppie bezint voor ge begint!

    Geplaatst door princelignac op 09:57 08-mei-2007
  • **Die man doet alleen wat de kopers willen. ** Dus iedereen wilt graag doodzieke puppy's kopen, en meteen doorrennen naar dierenarts, de onkosten dan vele malen door dierenartskosten hoger worden. Is dat wat de kopers willen? Als ik een artikel koop bij een winkel krijg ik er garantie op, voor aantal jaar, en mocht ik niet te vreden zijn met aankoop of artikel niet voldoen aan mijn eisen, kan je vaak nog ruilen. Hij levert nu op eens gezondheidscertificaat bij aflevering van de puppy's en je moet je voor na controle binnen 24 uur bij je eigen dierenarts melden. Dit is een fokcentrum, om zoveel mogelijk puppy's te verkopen, ongeacht hoe de gezondheid is van deze puppy's, aanpakken en verbieden. En kom niet aanzetten met hij doet wat mensen graag willen, goedkope puppys. Je kan ook gezonde relatief goedkope puppys afleveren die worden opgegroeit in stukke betere omstandigheden!!

    Geplaatst door @pestaartje op 10:02 08-mei-2007
  • Inderdaad, @penstaartje, hij hoort gewoon een goed puppy af te leveren, en mocht door omstandigheden, er toch iets voordoen, dit netjes en op gepaste wijze op te lossen. Deze persoon maak gewoon misbruik van de zwakte van de mens,als hij maar zijn portemonee mee kan vullen.

    Geplaatst door angel1 op 10:20 08-mei-2007
  • @Pinkpower.nl: bent u wellicht familie/vriend/vriendin van de "heer" Entius? Ik zou het bijna gaan denken, gezien de toon waarmee u deze malafide hondenhandelaar verdedigt... Beste @Pinkpower, sommige zaken vallen gewoonweg niet te verdedigen, omdat ze ontoelaatbaar zijn. En daar is Entius er 1 van.

    Geplaatst door dierenvriend op 10:24 08-mei-2007
  • ow nee absoluut niet, ik ga alleen niet mee in de aversie tegen dit soort handelaren. Er zijn geen bewijzen dat die hondjes uit het buitenland komen, er is geen wet die dit uberhaupt verbied, en zo kan ik echt nog uren doorgaan. Of het verwerpelijk is ja of nee daar kijkt een rechter niet naar. de wet verbied dit niet dus hij zal ook niet worden veroordeeld.

    Geplaatst door Pinkpower.nl op 10:26 08-mei-2007
  • dit is toch alleen de marktwerking die dit veroorzaakt, de vraag is groter dan het aanbod. het gevolg is dus, hogere prijzen en fraude. de snelste oplossing is stoppen met huisdieren. lopen dwepen met een dier alsof het een mens is, dat klopt toch niet?

    Geplaatst door jandan op 10:28 08-mei-2007
  • hebben die hondjes de asiel procedure doorlopen, welke status hebben ze? dubbele paspoorten?

    Geplaatst door jandan op 10:31 08-mei-2007
  • sorry mijnheer jandan, maar bij vele is een hond nog steeds een hond, en een kat een kat, ben niet vanplan een huisdier te behandelen als mens of gelijke hiervan. dat u nu hekel blijkbaar heeft aan huisdieren, is uw probleem, gelukkig denken vele er anders over.

    Geplaatst door @pestaartje op 10:32 08-mei-2007
  • jeps, ik hou niet van beesten in huis. ik zal hier dus niet meer reageren.

    Geplaatst door jandan op 10:40 08-mei-2007
  • ach reageren mag natuurlijk wel, maar er zijn nog genoeg mensen die wel liefde en genegenheid kunnen opbrengen voor huisdieren. Toevallig hebben mijn man en ik van weekend over gehad om pup in huis te nemen die opgeleid gaat worden tot blindengeleidenhond. De plannen zijn zeer ver gevorderd bij ons, we zijn bezig aan het uitzoeken wat de voorwaarden etc zijn hier voor. Hangt ook hoop af van mijn gezondheid of dit het toe laat.

    Geplaatst door @pestaartje op 10:47 08-mei-2007
  • @Pinkpower, waarom niet meegaan in de aversie tegen dit soort handelaren? Het is toch niet normaal wat deze man doet? Buiten het feit dat de hondjes de dupe zijn (daar gaat het mij in de eerste plaats om), zijn er ook nog eens net zoveel nieuwe baasjes de dupe door met deze onmensen in zee te gaan. Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid van kopers die weten dat deze man niet deugt, maar u bent het neem ik aan wel met mij eens dat deze praktijken, en dus ook Entius, moeten stoppen? Dierenleed en verdrietige mensen, lijkt mij reden genoeg. Al heb ik zoals eerder gezegd met name te doen met die puppies. @jandan, stoppen met huisdieren gaat ook weer te ver, en ermee dwepen alsof het een mens is zoals u schrijft ook. Ik ben van mening dat je de aanschaf van een huisdier zorgvuldig moet overwegen en afwegen. Wat kan ik het dier bieden, wat kan het mij bieden. Er kan best een gezonde wisselwerking zijn tussen dier en mens. Zolang je het dier in zijn/haar waarde laat (ja, dat verdient een dier net zoveel als een mens!) en dier laat zijn, en er goed voor zorgt (in alle opzichten), is er mijns inziens geen reden om geen huisdier te hebben. Ik denk dat ik "mijn" katten een goed huis heb gegeven. Ik heb er bewust voor gekozen, ik zorg (denk ik) uitstekend voor ze, ze ogen tevreden, zien er gezond uit, als er iets met ze is ga ik met ze naar de dierenarts, zij accepteren mij als medebewoner in "hun" huis, dus wat wil ik nog meer? Mijn katten zullen me vooral zien als handig object waar eten, aandacht en een schone bak vandaan komt, maar daar heb ik mij volledig in berust. Als kat heb je nu eenmaal personeel in plaats van een baas. En dat heb ik er als "eigenaar" graag voor over, omdat ik het gezellig vind dat ze er zijn en (hoe vreemd het sommigen ook zal lijken) ze mijn leven bijzonder aangenaam verrijken. Daar mag ik als mens best iets voor terug doen! Of nee, dat ben ik aan ze verplicht!

    Geplaatst door dierenvriend op 10:51 08-mei-2007
  • ja dat is dan een beest met een duidelijke functie, zonder deze hond kan een blinde niet zien. het zelfde met een hulphond voor iemand met een lichaamelijke beperking. maar daar gaat dit topic niet over.

    Geplaatst door jandan op 10:54 08-mei-2007
  • @jandan op 08-05 10:54 Met een hond ziet een blinde "ook" niets. En inderdaad ik hou ook niet van beesten in huis, wel van dieren.

    Geplaatst door B.Ben op 10:59 08-mei-2007
  • @jandan, het gaat hier inderdaad niet om hulphonden, katten en. Maar het gaat hier ook niet om dieren als product. Of eigenlijk wel, want zo zal Entius de hondjes ook zien. En ook MET een hond kan een blinde niet zien hoor! Mijn excuus, maar dit was echt een inkoppertje... En ook een blinde of slechtziende zal goed voor zijn/haar hond moeten zorgen, daar hoort ook aandacht, spelen en knuffels geven bij.

    Geplaatst door dierenvriend op 11:10 08-mei-2007
  • @B.Ben, oeps, over uw reactie heen gelezen, u had de "bal" al ingekopt...

    Geplaatst door dierenvriend op 11:11 08-mei-2007
  • De inkoppertjes waren in ieder geval wel leuk!;)

    Geplaatst door Yvonne op 11:13 08-mei-2007
  • @dierenvriend op 08-05 11:11 Vervelend hoor, ik heb een vertraging van 10 minuten.LOL Nog even een strafschop: "Mensen die niet van dieren houden, houden meestal van niemand"

    Geplaatst door B.Ben op 11:24 08-mei-2007
  • Tjonge mensen, wat een overtrokken reacties op een paar van die zieke hondjes. In de supermarkt liggen schappen vol met vlees van dode dieren. Gaan jullie daar ook boos om worden? Of ligt er vanavond weer een lekker lapje vlees op het bord. Bij mij in ieder geval wel. Eet smakelijk!

    Geplaatst door fredericx op 11:26 08-mei-2007
  • dierenvriend, wel eens van een wet gehoord. ownee en dat blijkt ook wel. vele dierenclubjes hebben hun eigen wetten en houden zich alleen daaraan. tijd dat dat ook eens hard wordt aangepakt net zoals er geen wet is die de handelingen van entius verbieden. Je kan hoog je kan laag springen. maar hij doet niets illegaals hoe verwerpelijk jij het ook vind. vraag mij af of jullie zo ook zouden reageren als de dieren geen puppy's maar bv mieren of kakkerlakken of krekels waren.

    Geplaatst door Pinkpower.nl op 11:31 08-mei-2007
  • psst fredericx, hondjes zijn knuffelbaar al denken ze daar weer in sommige aziatische landen heel anders over. daar zijn ze vooral op de grill knuffelbaar.

    Geplaatst door Pinkpower.nl op 11:34 08-mei-2007
  • Zo is het Pinkpower. Al dat zielige gedoe over die hondjes, schei toch uit. Je hoeft dieren niet te martelen maar te doen alsof het mensen zijn gaat me te veel ver. Ik vind runderen overigens ook prachtig maar ook erg lekker.

    Geplaatst door fredericx op 11:39 08-mei-2007
  • @B.Ben, volgens mij is die vertraging inmiddels teruggebracht naar 2 minuten. Hoewel de kleuren ballen mij de ballen kunnen schelen, vind ik het wel prettig dat mijn reacties meteen geplaatst worden zodat de discussies wat helderder en logischer overkomen. Overigens ben ik het persoonlijk volledig eens met uw strafschop. Maar ik zou het wat genuanceerder brengen: Mensen met respect voor dieren, hebben eerder respect voor andere mensen. Ik denk echt dat ik een "beter" mens ben door de manier waarop ik met respect voor dieren ben opgevoed. Als je respect hebt voor dieren, kun je ook beter zijn voor je medemens. Al zijn daar natuurlijk helaas uitzonderingen op, en extremiteiten. Je kunt ook doorslaan in je dierenliefde, maar zolang je je gezond verstand gebruikt, zijn er volgens mij weinig problemen te verwachten. En Entius vind ik wel een extremiteit, maar geen dierenliefhebber. Trouwens, er zijn wel degelijk wettelijke bepalingen voor jonge hondjes. Ze mogen niet te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Ik meen me te herinneren dat er een poosje geleden Tsjechen zijn aangehouden met zeer veel, veel te jonge pups in een auto. Deze dieren zijn dan ook in beslag genomen. Het zou mij niet verbazen als deze hondjes hun bestemming hadden bij Entius of een collega...

    Geplaatst door dierenvriend op 11:43 08-mei-2007
  • Het feit is namelijk dat mensen graag een (ras)hond willen kopen maar er weinig geld voor uit willen geven.Er zijn in nederland genoeg goede fokkers waar je een gezonde pup kan kopen.Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal meer.Dus als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je ook niet zeiken.

    Geplaatst door zwerver op 11:46 08-mei-2007
  • Heb net even op marktplaats gekeken, voor een kruizing jack russel vraagt ie nog 295,00 euro, dus dat moet goedkoop zijn? En dan nog afwachten of je hond wel 100% gezond is? Voor kruizing dit betalen, en dan nog bij een broodfokker vandaan vind ik schandalige hoge prijzen. Even ter vergelijking off topic, voor de pup die ik hier heb lopen een boerenfox terrier heb ik 75 euro betaald met dierenpaspoort en eerste inenting. Zij schijnt raszuiver te zijn, boerenfoxies zijn nog steeds geen erkent ras, maar we hebben de rest van nest ook gezien, en de vader van de pup via boerenfox site ook gevonden, die gaan we zondag zien. Ze hebben ook het broertje nog van onze pup er bij.

    Geplaatst door @pestaartje op 11:51 08-mei-2007
  • Als ik het dus goed begrijp @zwerver, mag je dus alleen een hond kopen als je rijk bent. Het is gewoon belachelijk dat de prijzen van honden zo hoog zijn, tuurlijk moeten erkende fokkers kosten maken voor onderzoeken en keuringen voor dat ze mogen fokken, maar 1500 euro voor een hond vind ik extreem hoog. voor dierenarts kosten e.d. kan je sparen zodat je geld achter de hand heb als er wat is met je dier. geklets dus.

    Geplaatst door angel1 op 11:52 08-mei-2007
  • @fredericx, ik ben veretarier, dus ik reageer anders op zulke berichten als u. Dat is ons goed recht. Laten we wel met respect met elkaar omgaan. Ik vind u geen slecht mens omdat u vlees eet. Wel vind ik het noodzakelijk dat uw stukje vlees een goed leven heeft gehad. Daar lijkt mij niets mis mee. En even ontopic: het gaat hier niet om dat we dieren "vermenselijken", dat is ook niet gezond. Waar het hier om gaat zijn pure fatsoensnormen, naar de dieren, en naar de mensen toe. @Pinkpower, om maar even je vraag te beantwoorden: ja, ook als het hier mieren, krekels of kakkerlakken betrof, zou ik zo reageren. Ik discrimineer niet! Al heb ik ze liever niet in huis... En volgens mij is dierenmishandeling/verwaarlozing wel degelijk verboden hoor! En Entius lijkt daar wel goed in te zijn...

    Geplaatst door dierenvriend op 11:53 08-mei-2007
  • O ja, @fredericx, eet u vooral smakelijk, doe ik ook!

    Geplaatst door dierenvriend op 11:55 08-mei-2007
  • veretarier-->vegetarier

    Geplaatst door dierenvriend op 12:12 08-mei-2007
  • Ik vind ook dat dier een dierwaardig bestaan mogen krijgen maar zeker geen menswaardig. De dierenvrienden zijn aardig doorgeschoten in die richting. Denk alleen maar aan de huidige Partij voor de Dieren, het moet niet gekker worden. En over Entius' handelen, dit zou niet even zuiver zijn in ogen van de dierenvrienden maar hij verkoopt gewoon hondjes. Als dit zieke allochtone hondjes zijn, waren zit in land van herkomst waarschijnlijk ook ziek geweest alwaar de kans op genezing kleiner is. Alle respect voor de vegatariër, een mens is echter van nature omnivoor ofwel alleseter waarbij dus vlees hoort.

    Geplaatst door fredericx op 12:13 08-mei-2007
  • @ angel1; Het heeft niets met rijk zijn te maken.Als je perse een bepaalde ras hond wilt hebben moet je daar nou eenmaal meer voor betalen.Aan kwaliteit hangt nou eenmaal een prijskaartje.Als voor de dierenarts kunt sparen kan je ook voor de aanschaf van een hond sparen.Of je haalt een hond uit het asiel.

    Geplaatst door zwerver op 12:14 08-mei-2007
  • Hoeveel kost een hond bij het asiel? Volgens mij is dat een goedkopere optie en neemt het brood uit de mond van broodfokkers. Ik hoor nu veel over puppies die dood gaan, maar wat van de pups die het wel redden? De kans is groot dat zij gedragsproblemen krijgen. De eerste drie maanden in het leven van een pup zijn voor een groot gedeelte bepalend. Ze leren dan hoe met andere honden en mensen om te gaan. Als zij die tijd in een hok bij broodfokker, daarna kofferbak en dierenwinkel doorbrengen, socialiseren zij dus niet goed. De kans is groot dat het angstige, onzekere en zelfs agressieve honden worden. Een vriend van mij had daar ook een pup vandaan. Die pup is blijven leven. Maar na verloop van tijd werden de gedragsproblemen zo ernstig ( agressie) dat de hond na een jaar alsnog afgemaakt moest worden. Dit ondanks alle pogingen om de hond te heropvoeden. Ik heb mijn hond bij een hele goede fokker vandaan en daarna diverse cursussen gevolgd. Dit tot resultaat dat ik een hele lieve, sociale en stabiele hond heb. Ik heb redelijk wat betaald voor mijn hond. Maar als ik kijk naar de dierenartskosten voor een zieke pup, ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper uit geweest!!!

    Geplaatst door Patrice op 12:16 08-mei-2007
  • @zo liet je het wel naar voren komen, overal kan je voor sparen. maar ook een dure hond geeft niet altijd garantie, mijn eerste hond wouw ik bij een erkende fokker halen, maar toen ik er kwam , zag ik dat de verzorging te wensen overliet(ik had ook iemand bij me die behoorlijk verstand van zaken had) Ik heb toen later mijn pup maar gehaald bij een particulier en 14 jaar zonder problemen van mijn hond genoten (14 jaar is een respectabele leeftijd voor een golden)Het feit blijft dat door de hoge prijzen toch uitwijken naar goedkopere, maar altijd maar de fout bij de kopers leggen is niet terecht. Omdat het levende wezens betreft mogen wij niet praten over de soms in mijn ogen woekerprijzen.

    Geplaatst door angel1 op 12:41 08-mei-2007
  • Entius is een glas harde leugenaar. Hij beweert dat de pups die hij verkoopt allemaal bij gelegenheidsfokkers vandaan komen en dat hij niets uit het oostblok importeert. Het zal in zijn optiek misschien ook wel kloppen, hij koopt ze in Nederland of althans daar haalt hij ze op of ze worden bij hem afgeleverd. Hij zal ze inderdaad niet zelf uit het oostblok halen, daar is hij te uitgekookt voor. Als je bij hem een pup koopt doe je dat niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, hij rekent ook ruim driehonderd euro voor een jack russel pup. Wij zijn inderdaad van die stomkoppen die bij hem een pup gekocht hebben en jawel ook die van ons had parvo. Toen wij dit bij hem meldden was hij bijzonder verbaasd, dat kwam bij hem niet voor zei hij, hij had dat nog nooit eerder meegemaakt. Het mag toch inmiddels duidelijk zijn dat dit gewoon gelogen is. Dat een zakenman de grenzen van en de mazen in de wet opzoekt daar kan ik mee leven maar niet als dit ten koste gaat van dieren- en mensenleed. Ook dient een zakenman niet te liegen wat bij hem een tweede natuur is, hij gelooft zo langzamerhand zijn eigen leugens. Deze man zou nooit meer in levende dieren mogen handelen

    Geplaatst door doos op 12:50 08-mei-2007
  • Geef mij maar een eerlijke en vrolijke hond. Eentje waaraan je veel plezier aan beleefd. Ik heb nu geen hond en dat wil ik graag zo houden omdat ik te lang niet thuis ben en de hond niet mee kan/mag nemen naar mijn werk. Ik sta op het standpunt dat je een hond maar ook een kat geluk moet brengen en dat hij/zij daarom graag bij je is. Het juiste voer, regelmaat, rust, actie is voor een dier belangrijk. Zo'n hond van Entes is meestal ziek (pavo) en anders is deze al besmet met deze ziekte. Het broodfokken houdt alleen op als er geen vraag naar dit soort van honden komt. Dus mensen koop zo'n hond niet maar ga eerst eens kijken in het Dierenasiel. Neem eens een periode van bijvoorbeeld 3 maanden een dier op proef en kijk of je na die periode nog enthousiast bent.

    Geplaatst door Koenzwart op 13:07 08-mei-2007
  • Helemaal mee eens, of neem er hond uit een per ongeluk nestje van een particulier! Dat zijn meestal sociale en sterke hondjes!

    Geplaatst door DUTCHIE op 13:09 08-mei-2007
  • Ik was laatst even bij een dierenwinkel in Zaandam. Die verkopen ook puppies. Ook daar zijn er heel veel ziek etc. Maar daar kun je er zelfs een op afbetaling kopen!!!!! Als je al het geld niet hebt om een hond te kopen, wat als ze ziek worden of een ongeluk krijgen? Hoe moet je dan de kosten voor de dierenarts betalen? Je ziet trouwens ook vaak dat juist honden die als impuls koop zijn gekocht bij het asiel belanden. Zeker als blijkt dat er veel tijd in de opvoeding etc, gaat zitten... Eerst denken en dan doen!

    Geplaatst door Patrice op 13:49 08-mei-2007
  • @patrice, de aanschaf prijs kan je bij elkaar sparen, en je hond of kat kan je verzekeren voor gemiddeld 12 euro pm. Inpuls koop is nooit goed.

    Geplaatst door angel1 op 17:39 08-mei-2007
  • Zoals ik al eerder schreef, bezint voor u begint. Vreemd, als er een luxe artikel wordt aangeschaft, draait men als een drol om de pispot. Men wil alles weten, merk, type, wat kan het allemaal, de kleur en zo kun je nog wel even doorgaan. Het wordt niet gekocht bij "japie van daarzo" die is wel goedkoop maar onbetrouwbaar. Duur, ach wat is duur, ik wil het hebben, desnoods maar op de pof. Hoe anders gaat het met dieren!. Jammer, want of u nu een dier aanschaft bij een fokker, dierenwinkel (de goeie vekopen meestal jongen van particulieren waarvan e.e.a. is te controleren) of een particulier, men zal een boel missen. Uit ervaring kan ik spreken van meer dan een dier, geef ze een kopje liefde (als u dat kent) en u krijgt een emmer liefde retour.

    Geplaatst door A3aan v d B op 22:09 08-mei-2007
  • John heeft gewoon een plaat voor zijn harses. Hij heeft al meerdere malen toegezegd om te stoppen maar blijkbaar is hij dit niet van plan. Hij houdt zich een paar weekjes rustig, en als hij denkt dat de lucht weer is opgeklaard gaat hij gewoon weer verder. Vandaag biedt hij alweer pups aan op marktplaats. Kijk maar eens hier : http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/honden-en-puppies-labradors/94591743-labrador-pups-8-weken-oud-zwart-zie-foto-s-garantie.html%3Freturn%3DeJwlyu0KgyAUgOF7Cepf%252BVXbMmK0O7EUlExFHbSN3fuO7CCH95EjOOEfw%252FGUOBkvvEpKxE1POufAEdp9UK47RNxzsELk1DmLpFFRuRZe9mpV2oOQ9k7%252BP8MzBKNSa8UahfQxoa3HrNP5sPfTzqSRac6%252BZgup2cPCWtg4lKSQcFkyQ75NKHmWSzZQei16gQZy63sMkqYIwwB8KqJNmEk1fX8EbEHb%26df%3D1%26fta%3DeNpNkttq7DAMRf%252FFD33WNbJk5ltKYEoJpHRoeplzSv%252B9jhOb5s0La1tL0RxTfG%252BRI328rY%252Bf87qlsoVRpPt6wYfrdnl%252FDSwrBruWlUKAy%252Foe%252F5dbWe%252BBrERW1n%252BhmEWgXJdQqF953Zagh9sF9zyJdJufn1JZatYWHGm51ofmYIjvJaC0DlzU0YT7tQOpmeQd0YnQs0wkO%252BJxi1DMdiQDgYO2Qu2IzTy3%252BGmgCYhxRzYQTwbTjnJHJAjcsnwgRvX2Ivb2yVgyemO9f5LsiNRYF2DPBt4EsBuAqCAdeV2BzT3jwboDM7naMaIuwXUidjIbeZOaNjHsGgxKNaCx7kHZ7cyj4ZGRs0JjOIau7ocbjR8hgA5HbfdAgjq81jN1D8ia6wAb09Ff7UQO1j2AzE3arGh4IIm7Npb%252FMj5qT49qQTTlyn628Egv8%252F1x37i6ZNe2OHWh5699FSFSOs%252Bf4%252FzzC5abuuk%253D Wel nieuw is dat de heer nu gediplomeerd schijnt te zijn. Alsof je gediplomeerd moet zijn in nederland om pups te verkopen. Komt over als een goedkope manier om geloofwaardiger over te komen.

    Geplaatst door Richie op 16:59 22-mei-2007
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

De kerk moet geen gevangenis worden (uitleg)
Poll
Eens (64%)
Oneens (36%)
Totaal aantal stemmen: 83
advertenties

Oproep: het leven na DSB

Moderne architectuur

'Voetsporen'

advertenties

Bedrijvengids Myoffice

Alle bedrijfsadressen
binnen Nederland online

Adviseursvergelijk.nl

Plaats uw ervaring en win een gratis Iphone!

www.giant.nl

Solliciteer bij ons!
Meer plezier, meer .