sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 12 maart 2010

SP vraagt inspectie op controle bussen

  • Gepubliceerd op 23 juli 2008, 20:09
  • Laatst bijgewerkt op 23 juli 2008, 21:05
alkmaar - 

De SP Noord-Holland heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat gevraagd om een onderzoek naar het onderhoud van de bussen van Connexxion.

,,Tijdens de recente staking heb ik meerdere chauffeurs gesproken die behoorlijk wat klachten hadden over het onderhoud'', zegt SP-Statenlid Bert Putters. ,,Volgens hen is het soms echt onveilig en willen ze niet wegrijden.''

Ook zouden de monteurs klagen van Technoservice Nederland, het dochterbedrijf van Connexxion dat het onderhoud pleegt. ,,Uit betrouwbare bron weet ik dat er zelfs mensen overspannen van thuis zitten.''

Concretere informatie dan deze heeft de politicus niet. ,,Maar er schuilt absoluut waarheid in hoor'', verzekert hij. ,,Het is de schuld van de marktwerking. Daardoor wordt lang oud materieel gereden en op het onderhoud wordt bezuinigd. Een grof schandaal.''

Recent bleek bij een onderzoek door de Inspectie Verkeer en Waterstaat dat busmaatschappij Hermes in Brabant nogal wat oudere bussen rijden die ernstige mankementen vertoonden. De SP heeft de IVM gevraagd dit onderzoek ook bij Connexxion uit te voeren.

Volgens Nico Tol van Technoservice Nederland in Hoorn zitten er helemaal geen monteurs ziek thuis. Bussen worden onderhouden volgens het voorschrift van de fabrikanten, zegt hij. Ook Connexxion verzekert dat de bussen volgens het onderhoudsschema worden gecontroleerd. ,,Ik denk ook dat klachten die de heer Putters tijdens de staking hoorde wellicht wat door emoties waren gekleurd'', zegt Herman Opmeer.


 

 

Inloggen
Reacties
  • ja mijnheer opmeer ,onze mening is door emoties gekleurd?elke dag vallen er bussen uit omdat jullie geen euro meer spenderen aan het wagenpark.het is een groot drama en jij ben een vuile leugenaar schaam je en ik ben benieuwd hoe je het goed gaat lullen als de eerste dode valt.dewaslijst is laNG heel lang

    Geplaatst door heerhugohovenkamp op 23:44 23-jul-2008
  • welles,nietes spelletje.Als BP beweerd dat er mensen overspannen thuis zitten moet hij het mi wel hard maken,dat er wellicht mankementen zijn dat geloof ik best, maar om dan de marktwerking er met de haren bij te slepen gaat mij even een stap te ver. En waarom meteen weer grote woorden als gorf schandaal? Dat kan anders,zeg gewoon dat er zorgelijke signalen zijn die onderzocht moeten worden oid.

    Geplaatst door s.quasten op 23:51 23-jul-2008
  • "Zorgelijke signalen...", dat is Haagse taal squasten. De SP heeft om een onderzoek gevraagd en daar gaat het om, de status van het onderhoud van het materieel. Dat iemand mogelijke oorzaken uitspreekt, lijkt mij ook normaal. Helemaal geen gekke gedachte over die marktwerking. We hebben daar heel veel ellende van gezien in bijvoorbeeld de zorg en bij de Engelse spoorwegen. Het lijkt er meer op, dat uw reactie is ingegeven door persoonlijke rancune, onder meer blijkend uit BP. Dat is overigens een oliemaatschappij.

    Geplaatst door Bugsbunny op 00:10 24-jul-2008
  • Ik vind marktwerking ook een goede gok. Immers, marktwerking gaat uit van het principe dat de markt de boel wel regelt. De markt bestaat uit spelers die winst willen maximaliseren. Dat betekent hoge inkomsten, lage kosten. Dat laatste bereik je door op onderhoud te beknibbelen. Dit praat je vervolgens recht door mensen die hier over klagen belachelijk te maken, of door te zeggen dat het allemaal wel mee valt.

    Geplaatst door cbokhove op 01:25 24-jul-2008
  • BP heeft "geen concretere aanwijzingen" maar meent toch de nodige kolen op het vuur te moeten werpen. IDD moet hij zijn beweringen hard kunnen maken en staven aan de hand van gegevens. Aan, mogelijk, door emoties gekleure meningen heb je weinig.

    Slecht onderhoud als gevolg van marktwerking lijkt ook mij een goede gok.

    Geplaatst door van Rossum op 02:11 24-jul-2008
  • Lang leve de marktwerking?

    Dit alles is het gevolg van het vrijgeven van het Nederlandse OV.
    Hierdoor wordt bezuinigd op o.a. het materieel.
    Jammer dat de aandeelhouders en andere grootgeldgraaiers niet in de gaten hebben wat wij zelf ook nadenken.
    Ik hoop dat er geen gewonden zullen vallen.

    Geplaatst door punt.9e op 02:25 24-jul-2008
  • er bestaat toch al controle op die bussen door de verplichte apk? of wordt dat door dezelfde monteurs gedaan.hun apk meesters worden zo nu en dan ook weer gecontroleerd door de rvi dus twee bussen op hoeveel meer dan duizend dan valt het nog wel mee,en gezien de kosten van zo'n bus moet tie 15 tot 20 jaar mee. zeker op al die korte stukjes die ze rijden zijn de kosten hoog en verdienste laag, behalve in de spits

    Geplaatst door peru op 03:54 24-jul-2008
  • uitgezondert middel grote steden zoals A.Dam en R.Dam

    Geplaatst door peru op 03:56 24-jul-2008
  • Ik neem voorlopig maar de fiets.

    Geplaatst door Neut Meyver op 07:57 24-jul-2008
  • als oud machinist bij de nederlandse spoorwegen weet bert putters volgens mij best op welke manier en inzet aan materiaal van deze grote vervoerders onderhoud wordt gegeven.
    volgens mij is het bedrijf conexxion gelijk in karakter aan de nederlandse spoorwegen.
    dat wat ik, die nooit gebruik maakt van de bus, zie rondrijden, heb ik ook vaak mijn vragen over de kwaliteit.
    heb ik het alleen nog over de buitenzaken als geluid, verlichting en de motoruitlaat.

    Geplaatst door welke op 08:23 24-jul-2008
  • Het navolgende stond, zoals u kunt lezen al eerder in de krant en op deze website. Wij baseren ons op gegevens van mensen, die niet bekend willen zijn i.v.m. represailles van managers bij Connexxion. "SP stelt vragen over kwaliteit bussen, Gepubliceerd op 25 januari 2008, 20:30, Haarlem - De SP-fractie in Provinciale Staten van Noord-Holland heeft aan het college vragen gesteld over de kwaliteit van de Connexxion-bussen die in Noord-Holland Noord worden ingezet. Deze week werd bekend dat de vervoerder vaak oud materieel gebruikt.
    Namens de Socialistische Partij vraagt Bert Putters of het college van Gedeputeerde Staten maatregelen gaat nemen om problemen te voorkomen. De West-Fries zit in de Statencommissie Wegen, verkeer en vervoer.
    “Westfriesland mist de Bus” heeft een noodkreet aan de provincie geuit, omdat bussen in drukke uren snel uitvallen. Dat is volgens de actiegroep te wijten aan het inzetten van oude bussen en touringcars".
    De marktwerking zorgt ervoor dat er wordt bezuinigd op bepaalde onderdelen. Dit gebeurd ook bij het railvervoer. Bij de onzekerheid van wel of geen concessie krijgen, ga je niet investeren in nieuw materieel. In de Programma van Eisen (PvE) moet de vervoerder voldoen aan bepaalde eisen. Deze gaan pas 14 december a.s. in! Dus tot zover kan er wat gebeuren met de nu rondrijdende bussen. Elk incident wordt gebagatelliseerd door de woordvoerder van Connexxion. Dit wordt hem opgedragen door de directie, maar de chauffeurs weten wel beter, zoals Heerhugohovenkamp! En, ja SQ, het is een grof schandaal om chauffeurs en bovenal reizigers met dit materieel de weg op te sturen. Lijn 234 naar Amsterdam viel bijna van ellende uit elkaar en was een oude afgedankte NZH bus. Deze is inmiddels vervangen door een luxe touringcar en verdwijnt pers 14 december van het toneel. Gewoon omdat Connexxion niet luistert naar personeel en reizigers om de lus Abbekerk aan te doen op de A7. En de grote steden worden niet meer openbaar aanbesteed @Peru. Dit is een van de succesjes van onze mensen in Europa! Daarom kunnen die altijd zorgen voor goed materieel en tijdig vervangen! En @van Rossum het is geen goede gok, maar de trieste realiteit! Iets wat de SP fractie nu al 9 jaar verkondigd in de Staten van Noord-Holland

    Geplaatst door Bert Putters op 08:43 24-jul-2008
  • Peru. APK van bussen en vrachtauto's wordt door de RDW uitgevoerdt.
    Als er ds zaken structureel fout zijn had dit bij hun al bekend moeten zijn.

    Een bus rijdt circa 19 uur per dag. dus dat daar sneller zaken aan slijten lijkt me duidelijk. Een chauffeur is geen monteur en ik weet uit ervaring dat die chauffeurs zeuren over een losse stikje in een stoel en dan beweren dat de bus onveilig is.

    Een bus krijgt verhoudingsgewijs meer onderhoud dan welke particuliere auto dan ook.

    Geplaatst door etab op 09:09 24-jul-2008
  • Mijheer Putters, u heeft gelijk. Natuurlijk heeft u dat. Statenlid, hoe kunnen we aan uw overtuiging en vooral gelijk twijfelen.

    Geplaatst door van Rossum op 09:52 24-jul-2008
  • ooh etab dat weet jij uit ervaring???dus jij vind het normaal dat motorrubbers tot de draad versleten zijn zodat het net is of je op een vibrator rijd ,je vind het normaal dat v-snaren van de airco uit bussen worden verwijderd,je vind het normaal dat allerlei waarschuwingssinalen worden genegeerd gewoon een half jaar lang zoals bij de uitgebrande bus,als je vanwege een storing een bus uitwisselt die bus niet bij de technische dienst terecht komt maar gewoon weer aan een andere chauffeur word mee gegeven.knikaansturingen bij geledebussen zijn vaak defect waardoor de bus zomaar uit kan breken wat de afschuwelijkste gevolgen kan hebben,kan wel even doorgaan en inderdaad de stoelen die vaak stuk zijn,ach we moeten niet zeuren we zitten er maar 8 tot 9 uur op.als je op kantoor zit zit je toch ook niet op een scheve stoel of stik je van de hitte omdat je de warmte niet kan regelen.maar bagataliseer de boel maar hoor etab maar bij het eerste beste ongeval die er aan zit te komen verwacht ik je hier ook met je cynische commentaar.
    Een bus krijgt verhoudingsgewijs meer onderhoud dan welke particuliere auto dan ook zeg jij ,nou laat ik je uit de droom helpen ze doen helemaal niks want we krijgen in december een "nieuw"wagenpark er word geen euro meer aan deze bussen uitgegeven dus ik weet echt niet wat jij lult!

    Geplaatst door heerhugohovenkamp op 09:53 24-jul-2008
  • Ik ga nog mooi met de bus mee naar hoorn. Laat iedereen zijn auto thuis als er een auto in de fik staat? Ik vraag wel aan de chauffeur of hij lid is van de SP. Als hij ja zegt dan neem ik de volgende bus omdat ik er van uit ga dat zijn bus levensgevaarlijk is.

    Geplaatst door SGpee op 10:10 24-jul-2008
  • @s.quasten op 23:51: Het begint wel erg duidelijk te worden dat je een rancuneus ex-SP lid bent. Je bijdragen zijn mijns inziens (het valt mij als GL partijlid zelfs op) niet meer inhoudelijk maar vooral op de SP gericht. Kom op, gedraag je eens als een grote meid en ga inhoudelijk reageren op artikelen in deze krant en laat je frustraties over de SP voor wat ze zijn.

    Geplaatst door Het Geweten op 10:21 24-jul-2008
  • bugsbunny:'mogelijke'oorzaken, precies dat woord, mogelijk dat is de kern. Het kan, maar het kan dus ook niets met de marktwerking te maken hebben. Als anderen ook zeggen dat het een goede gok is,kan ik daar niet veel mee. Je moet niet gokken maar zeker weten, en ja daar heb je een onderzoek voor nodig. Lijkt me niet overbodig, niets mis mee. Maar om te stellen dat er mensen door juist dit overspannen thuis zitten is nogal een uitspraak, die je wel moet kunnen staven. Zoals het in het artikel wordt weergegeven komt het wat vreemd over, omdat daarin ook gesteld wordt dat BertPutters het niet concreet kan maken.Ook in zijn aanvullende post word niets gezegd over ziekmeldingen in relatie met de kwaliteit van de bussen. Heerhugo: Wat ik van uw re4laas begrijp is dat in december er een neiuw wagenpark komt. Een gedegen onderzoek (als dat er al komt) en de be/afhandeling daarvan gaat maanden duren wellicht tot na december,er zou toch een andere manier gevonden moeten en kunnen worden om de boel door te lichten lijkt mij. Hoe zit het met de arbeidsinpectie, vakbond etc?

    Geplaatst door s.quasten op 10:30 24-jul-2008
  • Mijnheer Hugohovenkamp. Ja dat weet ik uit ervaring. En met ervaring aan beide zijden.

    Overigens je bewoordingen : je lult. Zegt wat over je onvermogen daadwerkelijk met waarheidsgetrouwe meningen te komen.
    En zegt iets over je fatsoensniveau.

    Als ik jou overdreven mening moet geloven dan vallen er dagelijks meerdere doden door bussen. Die vallen er niet en bij 99% van de ongevallen met een bus is de oorzaak de tegenpartij. (geen eenzijdige schadegevallen maar ONgevallen)
    JE kan niet aantoonbaar maken dat er ongevallen zijn die hun oorzaak vinden in verkeerd of te kort technisch onderhoud.

    En je geklets over de gevaren van die gelede bussen is ook onzin.

    Akkoord. Alles gaat een keer stuk. MAar beweren dat de technische staat gevaarlijk is onjuist.




    Geplaatst door etab op 11:43 24-jul-2008
  • je zal wel iemand zijn die er baat bij heb om alles een beetje te bagataliserenen dus ik denk niet dat het zin heeft om met jou verder te praten maar ik zal het nog een keer uitleggen......heb ik ten eerste gezegd dat er dagelijks doden vallen ??neee dus dus je lult!ga de lijsten met de rituitval maar eens bekijken allemaal uitval door storingen ,ik maak het dagelijks mee dus waar is jou mening op gebaaseerd dat het wel mee valt?ik denk trouwens niet dat jij er op moet rijden dus je lult over iets waar je geen ervaring mee heb ,en over fatsoensnormen zullen we het met jou maar helemaal niet hebben want ik denk dat je die zelf in generlei opzicht bezit..........en nog even over die gelede bussen is het niet gevaarlijk als die plotseling uitzwenkt over de alkmaarsche weg was er een tegenligger aangekomen dan was inderdaad die eerste dode gevallen maar ik hoop dat je een pluimpje krijgt van je baas want ik denk te weten wat je functie is ,sluit je ogen maar

    Geplaatst door heerhugohovenkamp op 12:17 24-jul-2008
  • Dat bussen kapot gaan , komt misschien ook omdat sommige buschauffeurs een Nicky Lauda rijstijl hanteren in de Alkmaarse binnenstad.

    Geplaatst door Neut Meyver op 12:40 24-jul-2008
  • @s.quasten. "Je moet niet gokken maar zeker weten, en ja daar heb je een onderzoek voor nodig.". Zeker weten: in hoeverre kan dat eigenlijk? En waarom weer een "onderzoek". Dit is precies de taal die colleges gebruiken. Een soort relativisme (weet u dat zeker? is het ook niet mogelijk dat ...?). Alles is mogelijk

    Geplaatst door cbokhove op 14:00 24-jul-2008
  • cbokhove: over relativeren gesproken;"Zeker weten: in hoeverre kan dat eigenlijk?". Als je een onderzoek wilt, wil je daar duidelijke resultaten en conclusies in terugvinden en dan volgt er nog een plan van aanpak, onderzoek om het onderzoek en verder geen gevolg schiet niet op. En even goed lezen aub: ik zeg dat er met een onderzoek op zich niets mis is, maar in dit geval gezien de tijdsduur etc,het misschien het paard achter de wagen spannen is, en dat je andere op kortere termijn realiseerbare maatregelen zoals de arbeidsinspectie inschakelen zou kunnen doen.Want er wordt immers gesteld dat het levensgevaarlijk zou zijn, dan ga je toch niet maanden verspilen aan een onderzoek?
    HG:pfff,volgens mij reageer ik wel degelijk op de inhoud, als u dat niet zo ziet,jammer dan.

    Geplaatst door s.quasten op 14:14 24-jul-2008
  • @heer hugohovenkamp, al druk met solliciteren? Ik neem aan dat u niet wil blijven werken bij zo'n werkgever als Connexxion. Misschien heeft IVW nog wel een vacature. U weet precies waardoor het komt zonder onderzoek te doen. Gezien uw taalgebruk is het misschien wel beter dat een ander de rapporten gaat schrijven. Voor het overige bent u helemaal geknipt voor die functie. Succes!

    Geplaatst door Scheidegg op 14:45 24-jul-2008
  • @s.quasten op 14:14; No hard feelings. Ik verwoordde alleen hoe het op mij overkwam.

    Geplaatst door Het Geweten op 15:06 24-jul-2008
  • nou mijnheer scheit egg ik ben niet aan het solliciteren omdat het werk an sich als buschauffeur mij prima bevalt ,het is jammer dat we op een slechte onverantwoordelijke wijze geleid worden en dat er een afschuwelijke bedrijfscultuur is gecreerd maar bij arriva en veolia is dat niet anders.Van de 200 chauffeurs zijn er 195 schijtziek van hoe het tegenwoordig er aan toe gaat hier en ik rijd elke dag dus genoeg onderzoek mij dunkt en dat jij en je vriendjes de boel steeds maar aan het afzwakken zijn bewijst alleen maar dat je of op een of andere manier boter op je hoofd heb of dat je gewoon een zielige stoker ben .ik hoop dat mijn "taalgebruk"zo genoeg netjes voor je is.en ik denk dat jezelf maar even naar het ivw moet want volgens mij werk je nog geeneens

    Geplaatst door heerhugohovenkamp op 15:36 24-jul-2008
  • @heerhugohovenkamp, gelukkig heeft u nog plezier in uw werk. Hopelijk treedt u de reizigers op een andere wijze tegemoet dan dat u hier doet. Veel plezier en succes in uw verdere loopbaan.

    Geplaatst door Scheidegg op 15:48 24-jul-2008
  • ja mijnheer scheidegg dat doe ik zeker ,omdat ik ook mijn werk serieus neem reageer ik ook af en toe emotioneel maar niet naar mijn klanten toe hoor.maar nogmaals het is erg gesteld met werksituatie hier in Noord Holland en de leiding schiet op alle mogelijke manieren tekort maar wij blijven vechten voor een goed openbaar vervoer omdat we juist als chauffeurs ons werk met plezier maar ook met trots willen uitvoeren!

    Geplaatst door heerhugohovenkamp op 16:17 24-jul-2008
  • Stella, ik begrijp niet dat je eerst het partijprogramma over de marktwerking onderschrijft en nu opeens een geheel ander standpunt inneemt. Dit verwondert mij. Dat je kritiek hebt op mijn partij, die je op uw "stoel" in de raad heeft geholpen, vind ik jammer. Die partij is tegen marktwerking. Zowel in de Zorg als ook in het OV heeft het aangetoond, dat het slecht is. Waarom wel onderhands aanbesteden, of met andere woorden, alles bij het oude laten in de grote steden. Dhr Mol van de garage spreekt niet de waarheid. Ik weet dat er monteurs of ziek zijn of al weg bij zijn bedrijf. Dhr Vermeer is gewoon een woordvoerder die alles recht moet breien wat krom is. Die kende ik ook bij de NS. En er zijn al vele woordvoerders vervangen of daar weg. Gewoon omdat je wel erg veel boter op je hoofd moet hebben om dit baantje vol te houden En zoals je weet Stella, wij hadden in onze vorige fractie iemand die alles van nabij wist en die hebben we nu ook weer. Alleen niet als lid van de fractie. Want als ik al de vertrouwelijke berichten hier op de site zou plaatsen........dan zijn de verhalen van ene @heerhugohovenkamp maar een speld in een....... En ik denk dat etab een nickname is van een manager of holbewoner/-kruiper van het management. Dus heerhugo laat je niet uit je tent lokken.

    Geplaatst door Bert Putters op 16:42 24-jul-2008
  • Net terug van een heerlijke vakantie, lees ik dat mijn oude Zaanse vriend Bert P weer heel actief is geweest. @Stella en wat val jij mij tegen zeg..... Marktwerking is echt heel slecht voor bepaalde oude overheidsdiensten. Post, OV en Zorg. En waarom gaan er zoveel "machinisten" van Violia door Rood? Kom op zeg ga eens de film opvragen over de privatisering bij de Engelse spoorbeheerder. Waarom denk je dat zij daar alles weer naar de overheid hebben gehaald?

    Geplaatst door hennie van dalen op 17:00 24-jul-2008
  • @s.quasten. Ik reageer met name omdat tegenwoordig alles "kapot" onderzocht moet worden. Wat mij betreft hoeft dat niet altijd. If it walks like a duck and it quacks like a duck, it probably is a duck.

    Geplaatst door cbokhove op 17:01 24-jul-2008
  • Vrienden van het linkse front,ga elkaar nou niet in de haren vliegen omdat Connexxion de zaakjes niet op orde heeft,maak 1 front en ga er voor zorgen dat Connexxion aangepakt gaat worden op alle fronten,zowel qua onderhoud als qua personeelsbeleid waarvan geen moer deugd heb ik mij door insiders laten vertellen.
    Daarbij is het veel te warm om elkaar in de haren te vliegen,maar ga er met andere gelijkgestemden keihard tegen aan!!
    Klein voorbeeld over hoe ,,sociaal'' Connexxion is.
    wij hier in Den Helder hebben zomers de z.g kustbus rijden.Dit is jaren door anderen gedaan ,voor 1Euro kon je dan tot Petten .
    Connexxion had broodnijd en heeft via een kort geding het voor elkaar gekregen dat zij nu rijden maar wel voor 2 Euro.
    Nu is die 2 Euro voor Jan Modaal wel te overzien met 2 kinderen,maar als je het minimum hebt of je bent een alleenstaande ouder dan maakt het wel degelijk verschil.Dat is dan n.l een verschil van 6Euro,want je moet ook nog terug met z'n drieën.
    Dat zijn dan net die ijsjes welke de kinderen van de alleenstaande ouder niet krijgen op het strand.
    Snappen jullie?

    Geplaatst door toontje lager op 17:10 24-jul-2008
  • Beste SP'ers:Zal het nog 1x proberen uit te leggen. Dat er zaken schorten aan van alles en nog wat bij het OV,dat zijn wij ons allen van bewust, dus dat is niet het probleem.
    Maar om nu weer een onderzoek af te dwingen terwijl er hoogstwaarschijnlijk snellere en gedegener manieren zijn om dit op te lossen, dat is min of min de vraag die ik stelde. Iedereen kan wel van alles willen onderzoeken, maar wat dan? Wat is het vervolg en het gevolg? Daar moet toch over nagedacht worden. Met een papieren tijger in de vorm van een onderzoek los je het probleem nog niet op. En over de marktwerking zijn we het helemaal niet oneens, dat is een foutieve veronderstelling, ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat dit er met de haren wordt bijgesleept, terwijl dit soort termen zzoals zovaak gebleken (die in de kern waar zijn) niets bijdragen aan het oplsossen van ddHet is een beetje een symboolwoord geworden.
    De marktwerking is zoals gezegd de oorzaak, maar ik zou dan willen horen wat dan de oplossing hiervoor is in dit specifieke probleem. Die zie ik nog nergens benoemd.Het is een illussie (helaas) om ook maar te denken dat de marktwerking in hert OV of waar dan ook terug wordt gedraaid, dus zul je op andere manieren alles moeten proberen om de kwaliteit,service en veiligheid af te dwingen, dat is wat ik bedoel te zeggen. HG: no problemo:)

    Geplaatst door s.quasten op 17:35 24-jul-2008
  • toontje: juistum:)

    Geplaatst door s.quasten op 17:37 24-jul-2008
  • Mijnheer Putters, ik vind het niet netjes dat u mensen beticht van het niet spreken van de waarheid. Dat kan uw overtuiging zijn maar het blijft niet netjes als de persoon waar u over spreekt zich niet kan verweren. Dat moet u toch weten als statenlid.
    Aan de andere kant geeft het wel uw betrokkenheid weer. Opkomen voor de zwakkere van de samenleving. En dat vind ik heel mooi. Het schoppen tegen het establishment is mooi en heeft een functie alleen dient u er rekening mee te houden dat u in uw functie tot de gevestigde orde behoort.
    En is het niet zo dat de politiek de voorwaarden schept voor de aanbestedingen?

    Geplaatst door van Rossum op 07:56 25-jul-2008
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Het is in meeste gemeenten onmogelijk fatsoenlijk college te vormen (uitleg)
Poll
Eens (67%)
Oneens (33%)
Totaal aantal stemmen: 664
advertenties

De krant op het spoor

Uit in Noord-Holland

Wandelen in Noord-Holland

Top 5 energie (tip)

advertenties

Bedrijvengids Myoffice

Alle bedrijfsadressen
binnen Nederland online

www.giant.nl

Solliciteer bij ons!
Meer plezier, meer .

Adviseursvergelijk.nl

Plaats uw ervaring en win een gratis Iphone!