E-mailproblemen klanten XS4ALL door aanval

RIJSWIJK - Een massale aanval via internet heeft er dinsdag voor gezorgd dat ongeveer 275.000 klanten van internetprovider XS4ALL problemen hadden met hun e-mailverkeer. Dat meldde een woordvoerder van XS4ALL.

De internetprovider kampte sinds dinsdagmiddag met problemen door een zogenoemde DDoS-aanval. De server van de website raakte daardoor overbelast.

Tegen half zeven waren de problemen grotendeels voorbij, aldus de zegsman. Volgens XS4ALL worden internetproviders geregeld slachtoffer van aanvallen. Deze aanval is echter groter dan gebruikelijk, zei hij. Wie er achter de aanval zit is onbekend. Volgens de woordvoerder heeft de dader zich niet gemeld.



Reageren

Reageer op dit artikel

Draag bij aan dit artikel
Stuur een tip
Stuur een video
Stuur een afbeelding



Stelling

Scheldtweet altijd veroordelen

Minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) ontving de afgelopen tijd nogal wat hatelijke opmerkingen op sociale media. Op Facebook reageerde hij dinsdag uitgebreid op de scheldpartijen en antisemitische aantijgingen. Aan het slot raadt hij de vaak anonieme schelders aan de tweets of posts eerst even aan moeder of dochter te laten lezen en pas op de zendknop te drukken als zij het ook een goed idee vinden. Nog beter is het wanneer de maatschappij zelf van zich laat horen. Laat een scheldtweet of post niet zomaar passeren, maar veroordeel deze per kerende post of tweet.

Stelling

Zorgvraag van de week
Irene Koomen-Botman
Kinderarts
Westfriesgasthuis
Thema van deze week: eetproblemen bij kinderen tot 10 jaar
Lees verder